تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۶۷۴۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گرانی بنزین نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت اجناس شود

می متالز - امام جمعه شهرضا گفت: نباید گرانی بنزین بهانه‌ای برای افزایش قیمت اجناس شود، دولت باید در این مسأله وارد شود که حق مردم ضایع نشود.
گرانی بنزین نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت اجناس شود

به گزارش می متالز، سید نعمت‌ اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که مهم‌ترین آسیبی که مسلمانان می‌توانند به جامعه اسلامی بزنند، حرمت‌شکنی‌ها است، اظهار داشت: حرمت پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) حضرت فاطمه (س) و حرمت امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) در کربلا شکسته شد؛ حفظ حرمت و احترام مقدسات یک اصل برای انسان است، باید سعی کنیم حرمت پیغمبر (ص) را در ادب، کلام و گفتار حفظ کنیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به 24 آبان روز کتاب و کتاب‌خوانی افزود: مسأله کتاب و کتاب‌خوانی یکی از اصول ارزشی دین اسلام است، کتابت و نگارش از مهم‌ترین اصول زندگی بشر محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که کتاب عامل نگهبانی از اندیشه‌ها است و اگر قرار است علم باقی بماند به وجود کتابت است، گفت: برای قداست کتاب و کتاب‌خوانی همین اندازه بس، که خداوند معجزه ماندگار پیامبرش را در کتاب قرآن قرار داد، معجره ماندگار بهترین پیغمبر در قالب یک کتاب به نام قرآن برای بشر عرضه شده است.

صالح با انتقاد از این‌که امروز در جامعه مطالعه و کتاب‌خوانی کم رنگ شده است، بیان کرد: مردم به عنوان باقیات و صالحات به کتابخانه‌های سطح شهر چند جلد کتاب اهدا کنند و در رونق کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان شهرضا تلاش کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که امروز نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و عظمت است و در همین راستا فعالیت‌های دشمن چندین برابر شده است، عنوان کرد: اگر روزی دشمنان ما فکر می‌کردند که می‌توانند این نظام را از بین ببرند، امروز به این نتیجه رسیدند که نظام اسلامی ماندنی است، اما توطئه‌ها و کارشکنی‌های آن‌ها چند برابر شده است.

وی با بیان این‌که دشمنان در خارج از کشور سبب تفرقه و اختلاف بین ملت‌ها شده‌اند، خاطرنشان کرد: در کشور عراق و لبنان شاهد درگیری‌های به وجود آمده هستیم که در نتیجه برنامه‌های شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان است، آن‌ها می‌خواهند با این اختلاف‌ها و درگیری‌های داخلی جبهه مقاومت را تضعیف کنند.

صالح ادامه داد: زمانی که مردم در لبنان و عراق سرگرم درگیری‌های داخلی بودند، رژیم صهیونیستی غزه و مناطق دیگری را بمباران کرد و یکی از رهبران جهاد اسلامی را به همراه همسر و خانواده‌اش و تعداد دیگری از مردم مظلوم فلسطین به شهادت رساند و باید توجه کنیم آن‌ها در براندازی و مبارزه با ملت‌های مسلمان کوتاه نمی‌آیند.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که ایجاد تفرقه و اخلاف بین مردم و دو قطبی کردن جامعه برنامه دشمنان در داخل کشور است، تصریح کرد: باید هوشیار باشیم و خدا را شکر کنیم که به انقلاب ما عظمت داده و امروز اقتدار و عظمتی کشورمان مرهون لطف و عنایت امام زمان (عج) و هوشیاری مردم است و باید در تقویت نظام کوشش کنیم.

وی با اشاره به این‌که برخورد قاطعانه قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد نقطه بسیار مثبت و درخشانی در تاریخ انقلاب است، گفت: رئیس قوه قضائیه با قاطعیت با مفاسد و ریشه‌های فساد و مفسدان مبارزه می‌کند، اجرای عدالت برای صاحبان ثروت و قدرت ناخوشایند است، کسانی که هیچگاه از اجرای عدالت خوشحال نیستند.

صالح اضافه کرد: در هفته گذشته از تریبون‌های رسمی صحبت‌هایی بر علیه قوه قضائیه شد، کسانی که دامن‌شان آلوده است و می‌ترسند پرونده‌های خوشان روزی به محکمه کشیده شود، این افراد حق دارند که برآشفته شوند و اتهام بزنند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: مطالبه عمومی مردم از ریاست قوه قضائیه این است که با شهامت و شجاعت و با سرعت با مفسدان اقتصادی وابسته به هر جایی هستند مبارزه کنند تا مردم خوشحال شوند که بالاخره بوی عدالت در کشور شنیده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین در شب گذشته گفت: باید باور کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم و فراز و نشیب‌هایی در مسائل اقتصادی به وجود آمده، اما همه دلسوزان نظام و در رأس مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و حوزه علمیه و جامعه مدرسین بر مسأله معیشت مردم تأکید دارند که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بر قشرهای کم درآمد و طبقات مستضعف فشاری بیش از حد وارد نشود.

صالح با بیان این‌که بعضی وقت‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود که خارج از دست علما و مراجع و مقام معظم رهبری است، افزود: مصرف بی‌رویه و سرسام آور بنزین در کشور یک خسارت بزرگی برای مردم است، روزی چندین میلیون لیتر بنزین قاچاق می‌شود که باید اصلاح شود و مصرف بنزین باید به حد معمول در کشور با برنامه‌ریزی بازگردد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده