تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۶۹۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

نحوه جبران کسری ماهه 1000 میلیاردی تامین اجتماعی و عدم وابستگی به بودجه

می متالز - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به هزینه ۹.۶ هزار میلیارد تومانی این سازمان طی هر ماه گفت: ماهانه هزار میلیارد تومان کسری منابع داریم که از طریق سود شستا و منابع دیگر جبران می‌شود.
نحوه جبران کسری ماهه 1000 میلیاردی تامین اجتماعی و عدم وابستگی به بودجه

به گزارش می متالز، مصطفی سالاری در مراسم معارفه مدیرکل حراست سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان بیش از 43 میلیون بیمه شده را تحت پوشش دارد و از این جمعیت 3 میلیون مستمری‌بگیر اصلی را تحت پوشش داریم که هر ماه از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند. ماهانه سازمان تامین اجتماعی 9.6 هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند که 60 درصد این تعهدات مربوط به پرداخت مستمری‌ها است.

وی افزود: 8.6 هزار میلیارد تومان ماهانه از طریق وصول حق بیمه منابع تامین می‌شود که با وجود هزینه 9.6 هزار میلیارد تومانی اما ماهانه هزار میلیارد تومان کسری منابع داریم که از طریق سود شستا و منابع دیگر جبران می‌شود. پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد هم بسیار مهم است و افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی از پیامدهای این برنامه است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه هر ماه 2.2 هزار میلیارد تومان در بخش درمان توسط سازمان تامین اجتماعی هزینه می‌شود، گفت: عدم وابستگی به بودجه دولت از شاخص‌های مهم این سازمان است که تامین منابع آن از طریق وصول حق بیمه‌ها صورت می گیرد و در بخش‌های درمان، مستمری و سایر هزینه‌ها مصرف می‌شود.

سالاری در خصوص بخش اقتصادی این سازمان نیز گفت: این سازمان برای مصارف آینده از محل حق بیمه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و در سال‌های گذشته به سمت بنگاهداری رفته است. البته با تاکید رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاهداری صندوق‌های بیمه‌ای به سمت سهامداری می‌رویم که این برنامه نتایج خوبی هم برای سازمان دارد. این جابجایی با رعایت مصالح بیمه‌شدگان و کارگران انجام می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده