تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۷۵۳۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

گام بازار برای سهم‌های NAV دار

می متالز - حمایت نهاد‌های دولتی و مالی موجب می‌شود تا بازار جایگاه خود را بین مردم بیابد و بدین شکل، این توده ترغیب به سرمایه گذرای و خرید می‌شوند.
گام بازار برای سهم‌های NAV دار

به گزارش می متالز، نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در ارزیابی خود از آخرین وضعیت بازار سرمایه گفت: تغییر قیمت سهم‌ها در معاملات روز گذشته نشان دهنده آن بود که بازار سرمایه پتانسیل خوبی را از خود نشان داده و توانسته اطمینان مردم را جذب و نقدینگی را به بازار سرازیر کند، نوساناتی که در بازار بوده به سمت مثبت بودن در حرکت است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: گروه‌های فعال در بازار، بیشتر سهم‌های کوچک با سرمایه کم و NAV پایینی بودند که توانستند رشد مطلوبی به ثبت برسانند و در حال حاضر به نظر می‌رسد بازی اینگونه سهم‌ها تمام شده و بازار به سمت سهم‌های NAV دار، بزرگ و نهایی که شاخص‌سازی در مقطعی روی آن‌ها صورت می‌گرفت حرکت می‌کند.

وی با اشاره به حرکت شرکت‌های بزرگ به سوی سرمایه‌گذاری‌های مادر که سرمایه سنگینی دارند و بیشتر شامل بازار اولی‌ها می‌شوند گفت: این شرکت‌ها می‌توانند لیدر خوبی باشند برای بازار و سهام‌دارها، مردم احساس امنیت بهتری در آن سهم‌ها می‌کنند مانند گروه فلزات، معدنی‌ها و برخی خودرویی‌ها.

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در ادامه به پارامتر‌های مختلفی که روی بازار سرمایه اثرگذار هست اشاره و عنوان کرد: عوامل مختلفی می‌تواند اثرگذار باشد مانند ریسک سیاسی بازار، زمانی که امنیت باشد مردم به راحتی می‌توانند خرید و فروش کنند، حمایت نهاد‌های دولتی و مالی موجب می‌شود تا بازار جایگاه خود را بین مردم بیابد و به این شکل مردم ترغیب به سرمایه‌گذاری و خرید می‌شوند.

جزایری در خصوص تاثیر پارامتر‌های مختلف بر بورس و اینکه پیش از این دلار به عنوان یک متغیر، تاثیر خود را گذاشته عنوان کرد: هم اینک بازار هست که می‌تواند با گزارش ۳ ماهه سوم، کار خود را به خوبی انجام دهد و ریسک‌های بازار را بپوشاند. شرایط بدی برای بازار متصور نیستیم، اما از یک سو سهامداران باید متوجه باشند که اگر از لحاظ قیمتی P/E‌های بالایی پیدا کردند، بدون تحقیق سهمی را خریداری نکنند، بازار سرمایه رشد خود را داشته و سهامداران نباید چشم بسته وارد هر سهمی شوند.

وی در ادامه بیان کرد: بازار با ۸ ماه پیش فرق کرده و در آن مقطع زمانی سهمی که خریداری می‌شد، با مقداری صبر بالا می‌رفت، اما حالا خیلی از سهم‌ها روند صعودی خود را طی کرده اند و شاخص ساز هستند، سهامداران باید روی سهم‌های بزرگ سرمایه گذاری کنند که ارزش دارایی بالایی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص میزان رشد شاخص اظهار کرد: شاخص در مقاطع زمانی مختلف افت‌هایی را دارد و به صورت ناگهانی و یکباره نمی‌تواند روند صعودی داشته باشد، شاخص ممکن هست در یک روز ۱۰ هزار واحد افزایش داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در انتها نباید فراموش کرد، زمانی‌که شاخص نزدیک ۴۰۰ هزار واحد که می‌شود بازار دچار ترس می‌شود.

عناوین برگزیده