تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۷۶۱۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخواست نماینده مجلس برای افزایش سیاست‌ های حمایتی از بورس

می متالز - نماینده مجلس با اشاره اهمیت بازار سرمایه در جذب نقدینگی و تامین مالی بنگاه ها، خواهان افزایش سیاست‌ های حمایتی از بورس شد تا مردم ترغیب به سرمایه گذاری شوند .
درخواست نماینده مجلس برای افزایش سیاست‌ های حمایتی از بورس

به گزارش می متالز، قرجه طیار با بیان اینکه سرگردانی حجم زیادی از نقدینگی از دلایل اصلی تورم و گرانی بیش از حد در بازارهایی مانند مسکن، سکه، ارز، خودرو و غیره است به خانه ملت گفت: اگر سیاست های اقتصادی بر پایه و محور بازار سرمایه باشد و نقدینگی به این بازار هدایت شود از یک طرف تهدید نقدینگی سرگردان از بین می رود و از سوی دیگر با تامین مالی مناسب بنگاه ها از طریق بورس، می توان شاهد بهبود وضعیت صنایع و اقتصاد بود.

وی افزود: علاوه بر این با سرمایه گذاری در بورس ، می توان تا حد زیادی از بازار دلالی و سرگردانی نقدینگی جلوگیری کرد. در این میان طبق مشوق‌های  بازار سرمایه در برنامه ششم، زمینه مناسبی برای رونق تولید فراهم شده و در برابر ریسک زیاد سرمایه گذاری در بازارهای ارز و مسکن  باید سیاست‌های حمایتی از بورس بیشتر شود تا مردم ترغیب به سرمایه گذاری شوند.

طیار ادامه داد: بنابراین فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه باید ترویج داده شود و حتی کسانی که اطلاعات کمی دارند می توانند با استفاده از مشاوره  شرکت های تحت نظارت سازمان بورس، سرمایه گذاری کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده