تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۳۱۴۴۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه استان‌ها در سایه آشنایی صنایع تولیدی و بخش کشاورزی با بازار سرمایه

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی در همایش سرمایه‌گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه ضمن تقدیر از برنامه سازمان بورس و اوراق بهادار برای آشنایی با تامین مالی از بازار سرمایه بیان کرد: قطعاً مزایا و منافع جلسه اشنایی با تامین مالی از بازار سرمایه نصیب تمامی بخش‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی فعال در این استان شده و موجب توسعه استان خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا توکلی‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی در همایش سرمایه‌گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه ضمن تقدیر از برنامه سازمان بورس و اوراق بهادار برای آشنایی با تامین مالی از بازار سرمایه بیان کرد: قطعاً مزایا و منافع جلسه اشنایی با تامین مالی از بازار سرمایه نصیب تمامی بخش‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی فعال در این استان شده و موجب توسعه استان خواهد شد.

وی افزود: همانطور که مستحضر هستید نرخ تشکیل سرمایه از نرخ استهلاک سرمایه کمتر است و شاید یکی از دلایل آن این باشد که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های در دست اجرا به دلیل عدم تامین مالی به ثمر نرسیده و بازار سرمایه می‌تواند کمک بزرگی در راستای به ثمر رساندن سرمایه‌گذاری‌های معطل مانده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی اضافه کرد: از ریاست محترم سازمان بورس اوراق بهادار خواهشمندیم شرایطی فراهم آورند تا شرکت‌هایی که متقاضی ورود به بازار سرمایه و تامین مالی از طریق این بازار هستند، بتوانند از طریق دفاتری که در استان خراسان رضوی تاسیس می‌شود، زودتر پذیرش را انجام دهند. خیلی از این شرکت‌ها تا قبل از این با سازوکار‌های بازار سرمایه آشنایی کافی نداشتند و امیدواریم با کمک و حمایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان سال برخی شرکت‌های سودده فعال در استان خراسان رضوی، وارد بازار سرمایه شوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده