تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۸۴۴۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان برگزار شد

می متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۸، در مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان برگزار شد

به گزارش می متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۸، با حضور سهامداران حقیقی، نمایندگان سهامداران حقوقی، نمایندگان شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس شرکت در روز ۱۶ بهمن در محل مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از اهم فعالیت های بخشهای مدیریت کارخانه، معاونت بازرگانی و توسعه بازار و معاونت اجرایی در کلیپ تصویری برای حاضران در جلسه ارائه شد. سپس هیئت رئیسه مجمع به ریاست محمد جمالی رئیس مجمع، غزاله تیما ناظر اول، شهرام بابالویان ناظر دوم، مهدی باشتی مدیر عامل، حسین فاتح دبیر مجمع، ارغوانی نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و رضایی نماینده مؤسسه حسابرسی شاخص اندیشان تشکیل شد.

در ادامه حسن هراتی معاون مالی و اقتصادی شرکت سیمان هرمزگان، گزارش عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۸ را ارائه کرد.

افزایش تولید و فروش سیمان هرمزگان

بر اساس گزارش عملکرد سالانه، سیمان هرمزگان در سال مالی گذشته موفق شد یک میلیون و ۸۷۲ هزار تن کلینکر و یک میلیون و ۵۶۲ هزار تن سیمان تولید کند.

همچنین با وجود رکود در صنعت سیمان، شرکت سیمان هرمزگان در سال مالی ۹۸-۹۷ علاوه بر افزایش ۵۲ درصدی فروش داخلی سیمان نسبت به سال قبل، تولید سیمان خود را به میزان ۵ درصد افزایش داده و در مجموع توانسته است سود خالص خود را به میزان ۶ درصد نسبت به سال مالی قبل افزایش دهد.

در ادامه جلسه، پس از قرائت گزارش حساب‌های مالی شرکت در سال مالی ۹۸ توسط نماینده موسسه حسابرسی شاخص اندیشان، این گزارش به تصویب سهامداران رسید.

تحویل ۴۰هزار تن سیمان صادراتی در یک محموله برای نخستین بار در ایران از سوی شرکت سیمان هرمزگان

دکتر مهدی باشتی مدیر عامل این شرکت، به رکورد صادرات ۴۰ هزار تن سیمان در یک محموله اشاره کرد و افزود : برای تکرار این رکورد باید تا پایان سال نیاز مشتری صادراتی را سنجیده و با توجه به میزان تقاضا و محدودیت های ترافیکی، حجم صادراتی را تعریف کنیم. اما با توجه به شرایط تحریم و دیگر مشکلات امیدواریم تا پایان سال، یک بار دیگر شاهد این رکورد باشیم.
وی افزود: برنامه‌ی ویژه‌ای برای صادرات در سال آینده داریم و قصد داریم میزان صادرات را نسبت سال جاری افزایش دهیم.
مدیر عامل شرکت سیمان هرمزگان گفت: کاهش تقاضای سیمان به دلیل رکود اقتصادی و به تبع آن توقف طرح های عمرانی، موجب کاهش قیمت محصولات کارخانجات سیمان در داخل کشور شده است. اما علیرغم این مشکلات، نتایج عملکرد شرکت بیانگر آن است که بنیادی محکم، پویا و منعطف در زیر ساخت ها و ساز و کارهای سیمان هرمزگان نهادینه شده است.

افزایش سهم صادرات سیمان هرمزگان در سال آینده

حسین فاتح رئیس هیأت مدیره شرکت سیمان هرمزگان در ادامه مجمع افزود : با توجه به مطالعات فنی انجام شده، درگام اول تصمیم داریم میزان ظرفیت تولید روزانه را از ۳ هزار تن به ۳ هزار و۵۰۰ تن افزایش دهیم و این موضوع به طور جدی بعد از مجمع در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی به تمرکز بر روی صادرات نیز اشاره کرد و افزود: مطالعات اولیه را انجام داده و ۴ منطقه صادراتی را شناسایی کرده ایم و در تلاشیم این ۴ هدف رافعال کرده و درنهایت سهم صادرات را افزایش دهیم.

تقسیم سود ۵۰۰ ریالی برای سهرمز

در ادامه ضمن تصویب صورت‌های مالی، سهامداران تقسیم سود نقدی ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم را نیز تصویب کردند. این مبلغ برای سهامداران حقیقی از تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۸ قابل پرداخت خواهد بود.

همچنین در این جلسه، روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد. علاوه بر این، موسسه حسابرسی شاخص اندیشان به عنوان حسابرس قانونی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی شهود امین، به عنوان حسابرس علی البدل انتخاب شدند.

عناوین برگزیده