تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۹۶۸۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
منتخب مجلس یازدهم عنوان کرد:

دولت باید به اقشار آسیب پذیر جامعه کنونی کمک کند

می متالز - منتخب مجلس یازدهم گفت: دولت اعلام کرده مبلغ یک میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد به افراد نیازمند ارائه می دهد، در حالی که باید این کمک بدون کارمزد باشد.
دولت باید به اقشار آسیب پذیر جامعه کنونی کمک کند

به گزارش می متالز، علی بابایی نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی درباره آسیب های اقشار کم درآمد در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: حدود ۲ ماه است که کشور با این مشکل روبرو است و علیرغم برخی از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان ، برای حمایت اقتصادی از اقشار آسیب پذیر جامعه اقدام ملموس انجام نشده است البته وعده هایی در این زمینه داده شده است ولی از اجرایی شدن این وعده ها و تدابیر چیزی به صورت ملموس در جامعه مشاهده نمی‌شود.

بابایی با اشاره به تاثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر روی مددجویان کمیته امداد ، بهزیستی، روستاییان و کارآفرینانی که برای ایجاد اشتغال وام گرفته اند و اکنون زمین‌گیر شده اند، گفت: دولت اعلام کرده مبلغ یک میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد به افراد نیازمند ارائه می دهد در حالی که باید این کمک بدون کارمزد باشد.

وی با تاکید بر این که توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان باید با سرعت بیشتری انجام شود، تصریح کرد: در زمینه کمک به نیازمندان و شناسایی آنها می توانیم از ظرفیت سمن ها و بنگاه های خیریه که در کشور فعال هستند، استفاده کنیم.

بابایی گفت: با شناختی که از مجلس یازدهم دارم قطعاً مجلس از هر اقدام دولت در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد حمایت می کند چرا که نگاه مجلس یازدهم حمایت از این اقشار است.
وی در پاسخ به این سوال که الزامات تحقق شعار جهش تولید در سال جاری گفت: تولید یکی از اصول مترقی توسعه پایدار در کشور است چنان که می بینیم در هفت الی هشت سال اخیر، مقام معظم رهبری نیز در نامگذاری سال ها به موضوعات اقتصادی و مسئله تولید توجه ویژه ای داشته اند.

بابایی با بیان اینکه ما در کشور از ظرفیت های فراوانی برخوردار هستیم ولی از این ظرفیت ها در حوزه تولید به خوبی استفاده نمی شود و در این راستا نیازمند جهش هستیم، افزود: در بحث جهش تولید، فقط دولت مسئولیت ندارد بلکه باید مجلس، قوه قضائیه و دیگر نهادهای مسئول نیز به صحنه بیایند. اصلاح قوانین در راستای تسهیل امر تولید و تصویب قوانینی برای حمایت از تولید را از جمله وظایف مجلس در این ارتباط است.

وی در پایان در پاسخ به موضوع ارائه تسهیلات به بنگاه های اقتصادی و تولیدی گفت: یکی از مشکلات در این حوزه آن است که بانک ها به بنگاه های تولیدی و تضامین آنها اعتمادی ندارند در حالی که باید این روند اصلاح شود.

عناوین برگزیده