تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۴۷۳۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان رضوی:

معادن پیشران‌ توسعه اقتصادی هستند

می متالز - استاندار خراسان رضوی گفت: معادن یکی از پیشران‌‌های توسعه اقتصادی هستند.
معادن پیشران‌ توسعه اقتصادی هستند

به گزارش می متالز، محمدصادق معتمدیان در جلسه راهبردی توسعه معادن استان، معادن را یکی از پیشران‌های توسعه استان دانست و اظهار کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم شرکت‌های بزرگ، حاکمیتی و بخش خصوصی استان نقش پررنگ‌تری داشته باشند.
وی به ظرفیت بالای معادن خراسان رضوی اشاره کرد و با غنی خواندن این استان یادآور شد: باید راهکارهای به روز و دقیق برای بهره‌برداری از معادن ارائه شود.
استاندار خراسان رضوی اکتشاف، استخراج و فرآوری را سه مرحله مهم در حوزه معادن عنوان کرد و افزود: در حوزه اکتشاف باید تمرکز بر برنامه‌های سیستماتیک و استفاده از ظرفیت سازمان زمین شناسی باشد و ژئوفیزیک هوایی در پهنه‌های معدنی استان باید گسترش یابد.
معتمدیان بر افزایش پهنه‌های معادن در استان تأکید و خاطرنشان کرد: توسعه معادن فعال و فعال‌سازی معادن غیرفعال از جمله برنامه‌های ما در حوزه استخراج است.
وی سهم اشتغال در معادن خراسان را کم دانست و گفت: توسعه معادن به ویژه توسعه صنایع معدنی موجب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: به زودی معادنی که به دلایل مختلف راکد هستند، سلب صلاحیت و به صورت مزایده عمومی واگذار خواهند شد.
لازم به ذکر است در خراسان رضوی ٩۶٠ پروانه بهره‌برداری معدن معتبر موجود است که از این تعداد ۴٨٠ مورد به صورت نیمه فعال و راکد هستند.
همچنین در خراسان رضوی حدود ۱۱ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معادن اشتغال دارند.
گفتنی‌ است؛ عمده پتانسیل‌های معدنی فلزی استان سنگ‌آهن، مس و کرومیت و در بخش معادن غیرفلزی سنگ تزیینی و خاک صنعتی است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده