تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۵۰۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نظارت میدانی مجلس به بار نشست / پایانه‌مرزی ریمدان در سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

می متالز - حدود ۲ ماه از نظارت میدانی دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از استان سیستان و بلوچستان می گذرد. تلاش ها و برنامه ریزی صورت گرفته در این مدت به بار نشست و در هفته اخیر پایانه مرزی ریمدان به عنوان یکی از راه کارهای اشتغال زایی جوانان منطقه بازگشایی شد.
نظارت میدانی مجلس به بار نشست / پایانه‌مرزی ریمدان در سیستان و بلوچستان بازگشایی شد

دومین روز نظارت میدانی دکتر قالیباف از استان سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، دکترمحمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مهر ماه سال جاری به همراه رؤسای کمیسیون‌های صنایع و معادن، عمران و کشاورزی و آب و منابع طبیعی با هدف نظارت میدانی مجلس بر حوزه های انتخابیه استان سیستان و بلوچستان، در این استان حضور یافت.

رئیس مجلس در بازدیدهای میدانی از شهرستان های سراوان، ایرانشهر، خاش، زابل و زاهدان استان سیستان و بلوچستان، با حضور در حاشیه شهرها و روستاهای استان، در جریان مشکلات مردم قرار گرفت، یکی از مشکلات اساسی مردم استان به ویژه جوانان نبود شغل و آمارهای بالای بیکاری بود که این مسئله از نبود زیرساخت های لازم برای اشتغال زایی جوانان نشأت می گرفت.

دومین روز نظارت میدانی دکتر قالیباف از استان سیستان و بلوچستان

دکتر قالیباف در بازدیدهای میدانی خود از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم جهت اشتغال زایی جوانان و توسعه اقتصادی استان تأکید کرد، حال یکی از فرصت های اقتصادی برای توسعه استان، ایجاد پایانه های مرزی جدید با کشورهای همسایه و برقراری بازارچه های مرزی است، از این رو این مسئله در دستور کار رئیس مجلس و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت که خوشبختانه با گذشت حدود 2 ماه این تلاش ها به بار نشست.

با تلاش های صورت گرفته، مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان ابتدای هفته جاری به صورت رسمی با حضور مسئولان دو کشور و با هدف تبادل کالا و تردد مسافر مورد بهره برداری قرار گرفت. مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان با چابهار ۱۲۰ کیلومتر و تا گوادر پاکستان حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد، این نقطه بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان در پاکستان، چین و هند است.

خوشبختانه با فعال شدن مرز رسمی ریمدان، شهرستان های محروم منطقه به ویژه منطقه دشتیاری تحول و شکوفا خواهند شد و این مسئله فرصت ارزشمندی برای اشتغال زایی، رونق تجارت کالا و بهبود وضعیت معیشتی مردم مرزنشین است.

همچنین با تلاش های صورت گرفته از سوی رئیس مجلس و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان قرار است که پایانه مرزی پیشین در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان  در آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

در این رابطه، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتایج و دستاوردهای نظارت میدانی رئیس مجلس در استان سیستان و بلوچستان، گفت: پیرو نظارت میدانی دکتر قالیباف رئیس قوه مقننه و با پیگیری‌های شبانه‌روزی استاندار سیستان و بلوچستان مرز ریمدان که 4 سال از تصویب رسمی شدن آن می‌گذرد روز گذشته با حضور مقامات پاکستانی و وزیر راه و شهرسازی بازگشایی شد.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز گذشته برگ زرین دیگری از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان سیستان و بلوچستان رقم خورد، افزود: این مرز با موقعیت فوق استراتژیک خود می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصاد ملی و فراملی را رفع کند.

وی از استاندار سیستان و بلوچستان، وزرای راه و شهرسازی، امور خارجه، امور اقتصاد و دارایی و به ویژه دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مرز نشینان غیور ایران اسلامی باید از ظرفیت اقتصادی مرز ریمدان برخوردار شوند، اضافه کرد: این مرز، مرز دوستی، همراهی و همگامی دو کشور دوست و همسایه یعنی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: پیش بینی ما برای مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان 5 میلیارد دلار است.

عناوین برگزیده