تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۰۶۱۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن در زنجان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از رشد سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری اظهار کرد: اشتغال‌زایی واحد‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته، از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است. در سال گذشته ۱۷۷ واحد صنعتی در استان آغاز به کار کرد که در این واحد‌ها ۳۲۲۶ نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان اشتغال‌زایی پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سال ۹۸ به تعداد ۲۱۴۱ نفر بود که این امر حاکی از رشد ۵۰ درصدی میزان اشتغال‌زایی واحد‌های صنعتی در سال گذشته است. همچنین سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد‌ها بالغ بر ۴۹ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۴۸ درصد افزایش داشته است.

این مسوول با اشاره به سهم استان از میزان پروانه‌های بهره‌برداری صادره، ادامه داد: سهم استان زنجان از پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سطح کشور ۲۶.۲ درصد بوده و استان زنجان در زمینه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صادره در کشور، توانسته سهم ۳ درصد را به خود اختصاص دهد.

فغفوری با اشاره به بحث معدن، تصریح کرد: با توجه به افزایش میزان معادن راه‌اندازی شده در سال گذشته، میزان سرمایه‌گذاری در این بخش از رشد ۱۲۴ درصدی برخوردار بوده و سال گذشته ۲۰ پروانه بهره‌برداری معدن در استان زنجان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این معادن ۲۱۳ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، از ۱۲۴ درصد رشد برخوردار بوده، همچنین میزان سرمایه‌گذاری بخش معدن در سال ۹۸، بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال بوده است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده