تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۱۰۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکورد ۳ ماهه قیمت طلا در بازار‌های جهانی

‌می‌متالز - قیمت طلا به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، روز دوشنبه با افت سود اوراق خزانه داری ایالات متحده و نگرانی‌ها از افزایش موارد ابتلای COVID-۱۹ در برخی از کشور‌های آسیایی، تقاضا برای طلا افزایش یافت.

طلای اسپات با رشد ۰.۶ درصدی به قیمت ۱۸۵۳ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس افزایش قیمت داشت و به بالاترین حد خود از ۱۰ فوریه رسید، معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۹ درصد جهش به ۱۸۵۴.۱۰ دلار رسید. به گفته یک استراتژیست سود خزانه داری در حال کاهش است و از سوی دیگر، به نظر می‌رسد ترسی که از افزایش مجدد ویروس در سنگاپور، تایوان و بازار‌های بزرگ آسیا-اقیانوسیه وجود دارد تقاضای طلا را افزایش می‌دهد. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به یک هفته به کمترین میزان خود رسید و هزینه نگهداری طلای بدون سود را کاهش داد.

سنگاپور با گزارش بیشترین موارد ابتلای به کووید طی چند ماه گذشته، بیشتر مدارس را از روز چهارشنبه تعطیل می‌کند، در حالی که تایوان محدودیت‌های جدیدی را برای تجمعات و آمد و شد اعمال کرد. در هند، دومین کشور از نظر آمار بالای ابتلا به همه گیری در جهان پس از ایالات متحده، شمار موارد ابتلا به کرونا در روز یکشنبه به حدود ۲۴.۷ میلیون نفر رسید.

سرمایه گذاران منتظر نتیجه آخرین جلسه فدرال رزرو ایالات متحده هستند که روز چهارشنبه برگزار می‌شود تا سرنخ‌های بیشتری درباره سیاست پولی بانک مرکزی و هرگونه اظهار نظر در مورد افزایش تورم داشته باشند.

تورم در کوتاه مدت و میان مدت، محرک قدرتمندی پشت طلا خواهد بود. همیشه نگرانی‌هایی برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو وجود دارد، اما آخرین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی به رفع این نگرانی کمک می‌کند.

طلا به عنوان حفاظی در برابر افزایش تورم تلقی می‌شود. به گفته یک تحلیل گر ممکن است قیمت طلای اسپات به ۱۸۶۷ دلار در هر اونس افزایش یابد، در حالی که مقاومت در قیمت ۱۸۴۷ دلار را شکسته است. نقره با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۷.۶۵ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۲۸ دلار و پالادیوم با افزایش ۰.۴ درصد به بالاتر از ۲۹۰۴.۷۲ دلار رسید.

منیع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده