تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۱۱۱۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی در حوزه تکمیل زنجیره فولادِ بافق

‌می‌متالز - مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر گفت: سرمایه گذاری در حوزه تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بافق در مجموع حدود ۲۰۰ میلیون یورو است.

به گزارش می‌متالز، امیرعباس حسینی، مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر در حاشیه بازدید از معدن آنومالی شمالی، گفت: تمرکز و نقطه عطف شرکت سرمایه گذاری غدیر در حوزه توسعه زنجیره فولاد در استان یزد، به ویژه شهرستان بافق است و هیچ محمدودیتی برای توسعه این زنجیره به خصوص در صنایع پایین دستی ندارد.

او افزود: برای معادن سنگ آهن میشدوان و آنومالی شمالی بر اساس مشارکت و توافقاتی که انجام شده است، در مرداد امسال احداث کارخانه کنستانتره را شروع می‌شود و در اواخر بهار امسال احداث فاز اول کارخانه خردایش با ظرفیت یک و نیم میلیون تن که بخشی از زنجیره تولید فولاد در شهرستان بافق است، تکمیل می‌شود.

مدیر عامل هلدینگ غدیر هدف اصلی مجموعه شرکای غدیر را جلوگیری از خام فروشی و استفاده مواد خام بیان داشت و تاکید کرد: شهرستان بافق ظرفیت توسعه آینده را دارد به همین دلیل با ذخیره‌ای که در معدن سنگ آهن آنومالی شمالی پیش بینی شده است همه ابعاد اقتصادی این طرح پاسخگو است و آماده ایم طبق توافقاتی که در مجموعه استان و شهرستان شده است در این منطقه سرمایه گذاری کنیم.

حسینی سرمایه گذاری در حوزه تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بافق را در مجموع قریب به ۲۰۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: این سرمایه گذاری شامل احداث کارخانجات خردایش، کنستانتره، احیا، ذوب و صنایع پایین دستی فولاد است.

قمیشی سرمایه گذار کنسرسیوم نوظهور، افزود: با حجم استخراج انجام شده، یک دپوی چهار میلیون تنی آماده شده و همچنین تمام آزمایش‌های خاک صورت گرفته است.

او با بیان اینکه حدود یکماه است طراحی ماشین آلات در دستور کار قرار گرفته و ۱۵ درصد پیشرفت دارد، گفت: موافقت‌های اولیه برای احداث دو مگامدول ۱ و۷ دهم میلیون تنی انجام شده و تا یکماه آینده قرار داد منعقد می‌شود.

سید مهدی طلائی مقدم، فرماندار شهرستان بافق به اتفاق امیرعباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر و مجموعه‌ی مدیران شرکای این شرکت در بازدید از معادن سنگ آهن میشدوان و آنومالی شمالی، طرح‌های توسعه‌ای صنایع جوار معدنی و تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بافق را آغاز کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده