تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۱۴۱۶۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ایری:

افزایش مشکلات مستاجران در سایه خلاء نظارتی دستگاه‌های دولتی

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با تدوین برنامه جامع مدیریت اجاره نشینی، بستر مناسبی به منظورکاهش فشار بر اقشار ضعیف جامعه طراحی نماید، گفت: دولت آینده باید با سیاست‌های راهبردی میان مدت و بلند مدت بازار اجاره مسکن را ساماندهی کند.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری با اشاره به وضعیت نامناسب بازار اجاره خانه، گفـت: به دلیل خلاء نظارتی دستگاه‌های دولتی و عدم انجام وظیفه وزارت راه شهرسازی در ساخت وتامین مناسب مسکن و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا، متاسفانه قیمت اجاره بهاء افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فصل جابه جایی مستاجران زیر سایه کرونا، مشکلات اقتصادی و افزایش سرسام آور اجاره بها معضلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است از طرفی مستاجرانی که مدت‌ها است قید صاحب خانه شدن را زدند تنها به فکر سرپناه اجاره‌ای هستند به دلیل فقدان سیاست و راهبرد مشخص در کنترل قیمت‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته ستاد مقابله با کرونا به منظور حمایت از مستاجران، وام ودیعه مسکن متناسب با شهر محل سکونت افراد در نظر گرفت و همچنین با تعیین سقف اجاره بها تا حدودی جلوی افزایش بی حساب و کتاب اجاره بها را گرفت. از این رو لازم است، قبل از شروع فصل جا به جایی، مجددا برنامه‌ای برای حمایت از مستاجران از طرف دولت در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با تدوین برنامه جامع مدیریت اجاره نشینی، بستر مناسبی برای کاهش فشار به اقشار ضعیف جامعه طراحی نماید و نظام اجاره داری و اجاره نشینی را در چارچوب شفافی برای مردم با هدف کاهش فشار بر اقشار آسیب پذیر مد نظر داشته باشد، اضافه کرد: دولت آتی باید با تدوین برنامه جامع اجاره داری، اجاره نشینی و سیاست راهبردی میان مدت و بلند مدت بازار اجاره مسکن را ساماندهی کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده