تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۱۵۵۰۶
سرویس خبر : اجتماعی
همکاری با باشگاه زنیت سنت پترزبورگ گام موثر دیگری در توسعه ورزش؛

باشگاه سپاهان پیشرو در استفاده از تجربیات بین المللی

‌می‌متالز - باشگاه فولاد مبارکه سپاهان یکی از باشگاه‌های مطرح آسیا است که با داشتن بیش از ۷۰ تیم ورزشی در رشته‌های مختلف تنها به جذب مربی یا بازیکن خارجی بسنده نکرده اند و در استفاده از تجربیات بین المللی نیز در کشور پیشرو است. مسیری که چشم انداز روشن این باشگاه نسبت به آینده را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه ورزش در باشگاه‌های ایرانی، همکاری، تعامل و تبادل نظر با باشگاه‌های خارجی به ویژه اروپایی است. باشگاه‌های ما با الگوبرداری می‌توانند گام‌های موثری در توسعه ورزش بردارند.

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان یکی از باشگاه‌های مطرح آسیا است که با داشتن بیش از ۷۰ تیم ورزشی در رشته‌های مختلف تنها به جذب مربی یا بازیکن خارجی بسنده نکرده اند و در استفاده از تجربیات بین‌المللی نیز در کشور پیشرو است. مسیری که چشم انداز روشن این باشگاه نسبت به آینده را نشان می‌دهد.

فولاد مبارکه سپاهان الگوی روابط بین المللی در راه توسعه

به همین منظور در ادامه توسعه روابط بین الملل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در عرصه ورزش، روز جمعه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه میان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و باشگاه زنیت سنت‌پترزبورگ روسیه در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی به امضای دو طرف رسید.

به موجب این تفاهمنامه این دو باشگاه در زمینه‌های فنی ورزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، استعدادیابی، توسعه فوتبال بانوان و تیم‌های پایه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

برگزاری دوره‌های مربیگری در سنت پترزبورگ و ایران، همکاری جهت پرورش استعداد‌های دو باشگاه و برگزاری بازی‌های دوستانه از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه بود.

پس از انعقاد این تفاهمنامه الکساندر مدودوف مدیرعامل باشگاه زنیت سنت پترزبورگ روسیه برای بازدید از امکانات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان چهارشنبه دوم تیرماه وارد اصفهان شد.

باشگاه سپاهان پیشرو در استفاده از تجربیات بین المللی

الکساندر مدودوف در ورزشگاه نقش جهان

در این سفر سه روزه، الکساندر مدودوف ضمن بازدید از ورزشگاه نقش جهان، زیرساخت‌ها و امکانات تیم‌های پایه سپاهان با شهردار اصفهان و مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه دیدار خواهد کرد.

محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان پیرامون سفر الکساندر مدودوف به اصفهان گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان در راستای ارتباطات بین‌المللی همکاری‌های فنی ورزشی با باشگاه‌های مختلف جهان و خواهر خواندگی دارد.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که مربع همکاری‌های شهر‌های فرهنگی اصفهان و سنت‌پترزبورگ در راستای فعالیت‌های راهبردی شهرداری اصفهان در ایجاد تفاهم‌نامه‌ها و عقد قرارداد خواهرخواندگی بین شهر‌های مختلف امروز تبدیل به برنامه‌های اجرایی شده که در بخش‌های علمی، فرهنگی و ورزشی به صورت عملیاتی سازمان یافته است.

محمدرضا ساکت افزود: چند ماه قبل تفاهم‌نامه میان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و باشگاه زنیت سنت‌پترزبورگ قهرمان لیگ روسیه به امضاء رسیده که همین جا از همکاری‌های دفتر وزارت امور خارجه در اصفهان و سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه صمیمانه تشکر می‌کنم.

باشگاه سپاهان پیشرو در استفاده از تجربیات بین المللی

تبادل تجربیات در حوزه فوتبال

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با اشاره به اینکه نقشه راه این تفاهم‌نامه آماده شده در مورد تایید دو باشگاه قرارگرفته است گفت: این تفاهم‌نامه بستری برای همکاری‌های علمی ورزشی، برگزاری رویداد‌های ورزشی، برگزاری تورنمنت‌ها و فستیوال‌های ورزشی ویژه خانم‌ها و آقایان بین دو باشگاه است. تبادل تجربیات در حوزه فوتبال پایه، برگزاری کارگاه‌های مشترک در راستای ارتقاء دانش مربیگری، استعدادیابی، مسائل زیرساختی ورزشی، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

محمدرضا ساکت با اشاره به اینکه سردار آزمون مهاجم تیم زنیت از ۱۴ سالگی در باشگاه سپاهان حضور داشته گفت: سردار آزمون محصول مشترک دو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و زنیت سن پترزبورگ و نماد همکاری‌های مشترک است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده