تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۰۸۱۳۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازدید رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار از ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - رضا کرمی رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه چند تن از معاونین و مدیران این مرکز و مریم الماسی رییس گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان اصفهان چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه از ذوب آهن اصفهان بازدید کردند.

به گزارش می‌متالز، این گروه ضمن بازدید از کارگاه‌ها، تجهیزات و ظرفیت‌های مختلف آموزشی مدیریت آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی ذوب آهن اصفهان در نشست با مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی، بابک بیگی مدیر ایمنی و آتش نشانی، سید حمید حسینی مدیر بهداشت و محیط زیست و پدرام کیانی معاون مدیریت آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی در زمینه ظرفیت‌های آموزشی حوزه حفاظت فنی و بهداشت کارذوب آهن اصفهان به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این جلسه مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی شرکت ضمن استقبال از حضور مسوولین بازدید کننده به تشریح امکانات و تجهیزات حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت پرداخت.

وی با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی شرکت یادآور شد: ذوب آهن اصفهان با امکانات و دستورالعمل‌های لازم، کارکنان خود را مجهز کرده و همواره در صدد کاهش وحذف حوادث ایمنی است. از طرفی با توجه به رسالت اجتماعی خود تمامی امکانات آموزشی، بهداشتی و فنی خود را در اختیارسایر صنایع کشور و مردم قرار داده است.

رضا کرمی رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: ذوب آهن اصفهان امکانات و توانمندی‌های آموزشی گسترده‌ای دارد و خدمات آموزشی آن به صنایع کشور بر همگان روشن است و در بازدید‌های خود از صنایع مختلف در سطح کشور شاهد آن بوده ام.

وی سپس به معرفی مرکز تحت ریاست خود و اهداف و برنامه‌های آن پرداخت و اظهار داشت: عمده فعالیت‌های مرکز در سه بخش آموزش، تحقیقات حفاظت کار و تحقیقات بهداشت کار متمرکز شده است. همچنین این مرکز به منظور حفظ و صیانت نیروی انسانی و تامین سلامت تمامی کارکنان سازمان‌های مشمول قانون کار ضمن ارتباط مستمر با سازمان‌ها و مراکز علمی از جمله سازمان بین المللی کار و مراکز مهم دانشگاهی در سطح کشور و با بهره گیری و تبادل نظر علمی در زمینه حفاظت فنی و بهداشت کار و همسو با سلامت جسمی و روانی نیروی شاغل در واحد‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و معادن سطح کشور فعالیت می‌نماید.

کرمی گفت: مرکز فوق در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی تاسیس شده و ضمن تدوین ضوابط، آئین نامه‌ها و توصیه‌های ایمنی از طریق فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی، به هدف خود که سالم سازی محیط کار و پیشگری و کنترل حوادث و بیماری‌های ناشی از کار بوده تا حد زیادی نایل آمده است.

رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار افزود: این مرکز در حال حاضر نیز با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی صنایع بزرگ و همکاری با مراکز دانشگاهی در زمینه حفاظت فنی و بهداشت کار و به کار گیری تجهیزات پیشرفته و آزمایشگاه‌های تخصصی، در بخش‌های آموزش و پژوهش به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

الماسی رییس گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان اصفهان در مورد اهداف گروه بازدید کننده و نتایج آن برای ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت توانمندی‌های مهارتی و آموزشی گسترده‌ای دارد و صنایع کشور تاکنون از آن بهره‌مند شده اند. با این حال گروه بازدید کننده با ارزیابی‌های انجام شده، به زودی مجوز آموزش دوره‌های تخصصی در زمینه‌های ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت کار را به ذوب آهن اصفهان اعطا می‌کند.

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده