تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۰۹
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۰۹۵۱۹

مراکز دانشگاهی باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را شکوفا کنند

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های بیشماری در استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، شیلات، معدن و تجارت با کشور‌های مختلف وجود دارد که باید با پشتیبانی مجموعه‌های دانشگاهی به شکوفایی برسند.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی شامگاه جمعه در نشست با تعدادی از اساتید دانشگاه به بیان نقش تاثیرگذار دانشگاه در توسعه و تحول هر کشور پرداخت و اظهارداشت: نقش حمایتی و پشتیبانی دانشگاه در همه بخش‌ها الزامیست و پیشرفت و توسعه هر حوزه‌ای متاثر از نقش حمایتی دانشگاه است.

وی افزود: اگر مجموعه‌های اقتصادی بر پایه علم و نوآوری‌های علمی نباشند یقینا آسیب دیده و از چرخه حذف خواهند شد، بنابراین هر مجموعه صنعتی باید از ظرفیت علمی دانشگاه استفاده کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیشرفت هر کشور متاثر از نیروی انسانی متفکر و خلاق است که بتواند تحول ایجاد کند گفت: این استان جوان‌ترین استان کشور است و به لحاظ نیروی انسانی جوان و خلاق غنی هست بنابراین دانشگاه‌ها باید با تعلیم و تربیت این جوانان، نیروی انسانی متبحر برای بخش‌های مختلف تربیت کند.

وی نقش آموزش و پرورش را در توسعه تاثیرگذار دانست و افزود: برنامه‌ریزی خوبی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده تا جوانان را به مرحله‌ای برساند که بتوانند بعد از تحصیل به میدان کار وارد شوند و ظرفیت‌های بکر و استفاده نشده استان را شکوفا کنند.

کرمی تصریح کرد: نظام تربیتی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، آینده خوبی را برای سیستان و بلوچستان رقم خواهد زد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده