تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۰۸۳۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل تامین سرمایه دماوند عنوان کرد؛

افزایش قدرت تصمیم‌گیری معامله‌گران با تغییر ساعت معاملات اوراق و ETF‌های فرابورس

‌می‌متالز - میثم فدایی در خصوص افزایش ساعت معاملات اوراق و صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله در فرابورس ایران گفت: طولانی شدن و افزایش زمان معاملات همیشه اتفاقی مثبت برای سرمایه‌گذاران است. افزایش زمان معاملات همیشه در سایر بازار‌های مالی دنیا هم انجام‌شده و بازار‌ها برای توسعه به این سمت حرکت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، میثم فدایی مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند با تأکید بر اینکه افزایش زمان معاملات به بهبود شرایط بازار‌های مالی کمک می‌کند، افزود: بازار سرمایه کشور ما نیز در مسیر توسعه قرار دارد و رشد سرمایه‌گذاری غیرمستقیم یکی از راه‌های این توسعه است.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه محور اصلی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازارسرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند، اظهار داشت: صندوق‌ها علاوه بر این که مزیت‌هایی، چون پیش‌بینی کنندگی، توزیع ریسک و موارد مشابه را دارند باعث تسهیل معاملات نیز می‌شوند.

فدایی تصمیم اخیر فرابورس برای شروع زودتر معاملات اوراق و صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله در فرابورس را اتفاقی مثبت برای بازار سرمایه دانست و افزود: مهم‌ترین دستاورد‌های شروع زودتر معاملات صندوق‌ها قبل از بازارسهام، افزایش قدرت سرمایه‌گذاری و تعیین فرصت‌های بهتر سرمایه‌گذاری است.

به گفته وی با این تغییر سرمایه‌گذاران فرصت دارند تا نقدینگی را برای خرید سهام در پیش گشایش تأمین کنند و می‌توانند از صندوق‌های درآمد ثابت جابه‌جایی نقدینگی انجام دهند.

وی با اشاره به بهبود معاملات و تسهیل جابه‌جایی نقدینگی با افزایش ساعت معاملات صندوق‌های با درآمد ثابت و اوراق در فرابورس گفت: افزایش زمان معاملات همیشه کمک بزرگی به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران است. چون سرمایه‌گذاران وقت و زمان بیشتری دارند تا از موقعیت‌ها استفاده کنند.

وی در پایان گفت: امید است این توسعه زمان معاملات ادامه‌دار باشد و شاهد نوآوری‌های بیشتری در حوزه افزایش زمان معاملات باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده