تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۰۹۹۹۱
طبق تفاهمی سه جانبه انجام شد؛

مشارکت دانشگاه صنایع و معادن ایران در اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی

‌می‌متالز - سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران از مشارکت این دانشگاه با پارک علم و فن‌آوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن علمی کارآفرینی کسب وکار‌های نوین در اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، در راستای تحقق ماده ۲۵ آئین‌نامه حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغا‌ل‌آفرین در حوزه صنعت، معدن و تجارت و تحقق اهداف توسعه ملی و تامین نیروی انسانی متخصص، کارآمد و کارآفرین در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت و فعالیت‌های دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان پارک علم و فن‌آوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، انجمن علمی کارآفرینی کسب وکار‌های نوین و دانشگاه صنایع و معادن ایران امضا شد.

محور‌های اصلی این تفاهم‌نامه که در مراسم سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه صنایع و معادن ایران به امضا رسید، همکاری با پارک علم و فنآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جهت اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی است.

این طرح با حدود ۳۰ هزار دانشجو در نهایت و در مرحله اول با ۱۵ هزار دانشجو آغاز می‌شود. در ابتدا کلاس‌های خودشناسی، روانشناسی و سنجش فردی برای این دانشجویان برگزار می‌شود و در ادامه برای ادامه مسیر حرفه‌ای در آموزش‌هایی شامل تیم سازی و هدایت شغلی و امور مالی توسط مربی‌ها و استادان آموزش‌های لازم را می‌بینند.

«سیدعلیرضا شجاعی» سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران در خصوص امضای این تفاهم‌نامه، گفت: با توجه به قدمت ۳۰ ساله این دانشگاه و ارتباط با اساتید و مدیران باتجربه و کارآفرینان برجسته صنعتی و معدنی، همچنین تعامل این دانشگاه با واحد‌های تولیدی و تجاری و بازار کار، مقرر شد دانشگاه صنایع و معادن در قالب این تفاهم‌نامه به اجرای این طرح ملی کمک کرده و در ترویج کارآفرینی مشارکت کند.

وی افزود: دانشگاه صنایع و معادن ایران برنامه گسترده‌ای در حوزه کارآفرینی دارد که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش ملی «حکمرانی کارآفرین، بنگاه کارآفرین»، برگزاری دوره جوان کارآفرین، راه‌اندازی مرکز کارآفرینی سازمانی و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز، سازمان‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با کارآفرینی اشاره کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده