تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۰۹۵۷۳
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت تاکید کرد؛

دانشگاه صنایع و معادن ایران در اتاق‌های فکر وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش‌آفرین باشد

‌می‌متالز - معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اعلام کرد که دانشگاه صنایع و معادن ایران در اتاق‌های فکر این وزارتخانه نقش‌آفرین باشد.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه صنایع و معادن ایران، تقارن اعیاد مبارک قربان و غدیر خم با دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن و سی سالگی دانشگاه را به فال نیک فال گرفت و با اشاره به قدمت ۳۰ ساله دانشگاه صنایع و معادن ایران از تمامی همکاران، رؤسای دانشگاه صنایع و معادن ایران که در این مدت بخاطر تهدید‌هایی که بر دانشگاه وارد بود عرصه را خالی نکرده و تلاش کردند تا اتفاقات جدید در دانشگاه رقم بخورد تشکر کرد.

وی اضافه کرد: این دانشگاه بالغ بر ۱۵۰۰ دانش‌آموخته در دوره‌های MBA و DBA و PostDBA دارد و در ادغام علم و صنعت به خوبی عمل کرده است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه ما در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی موفق هستیم، چون از ابتدای ترم اول دانشجو وارد بیمارستان می‌شود، اما در حوزه رشته‌های صنعتی دانشجوی فارغ‌التحصیل شده اینگونه نیست و آن اتفاق خوب که در دانشگاه‌های علوم پزشکی افتاده در سایر دانشگاه‌ها نیافتاده، یادآور شد: این کار در دانشگاه صنایع و معادن ایران به‌صورت برعکس اتفاق افتاده است یعنی کسی که در دل صنعت بوده و یک مساله صنعتی با خودش به‌همراه دارد به این دانشگاه می‌آید.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از صنایع برای نگه‌داشت نیروی انسانی ما با مشکل مواجه هستیم و برای جلوگیری از خروج سرمایه انسانی، باید از خودمان سوال کنیم آیا جایی در این کشور برای آن‌ها در نظر گرفتیم؟ اگر بماند آیا کار درستی کرده است یا نه؟ اتاق فکر‌های وزارت صنعت، معدن تجارت باید برای نخبگان و افراد دانشی برنامه‌ریزی کنند.

موسوی همچنین گفت: اینجاست که دانشگاه صنایع و معادن ایران باید در اتاق‌های فکر وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش‌آفرین باشد.

یادآور می‌شود، مراسم سی‌امین سالگرد تأسیس دانشگاه صنایع و معادن ایران با حضور برخی از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت، رؤسای پیشین، اساتید، دانش‌آموختگان و جمعی از پرسنل قدیمی این دانشگاه در آستانه عید سعید غدیر خم در روز پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ در سال همایش دانشگاه برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده