تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۱۱۷۵۱

دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دانشگاه معین وزارت صنعت انتخاب شد

‌می‌متالز - رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه معین در ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.

به گزارش می‌متالز، سید محمودرضا آقامیری گفت: در سی‌ونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دانشگاه معین در ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد. این انتخاب با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی دانشگاه شهید بهشتی و به پیشنهاد علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی اظهار داشت: براین اساس روز شنبه ۳۱ تیرماه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شهید بهشتی و وزارت صمت امضا شد. این تفاهم نامه با هدف ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری و تعامل مؤثر بخش صنعت، معدن و تجارت کشور و دانشگاه به امضای وزیر صمت و اینجانب رسید.

آقامیری درباره برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر خاطرنشان شد: سی‌ونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این اجلاس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن، تجارت؛ قربان‌زاده معاون وزیر و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی و رؤسای۱۴ دانشگاه بزرگ کشور شامل دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، امیر کبیر، علامه طباطبایی، تبریز، فردوسی مشهد، شیراز، اصفهان، صنعتی اصفهان و الزهرا حضور داشتند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: وزیر علوم در این اجلاس نکات مهمی را برای تقویت دانشگاه‌های برتر کشور مطرح کرد. مقرر شد دبیرخانه اجلاس روسای برتر به صورت فعال و به عنوان بازوی توانمند وزارت عتف عمل کند.

آقامیری ادامه داد: علی‌آبادی وزیر صمت نیز با تشریح اهداف، برنامه‌ها و راهبرد‌های این وزارتخانه، بر تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه برای حل مشکلات صنعت تاکید کرد. وزیر صمت همچنین پیشنهاد انتخاب دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دانشگاه معین این وزارتخانه را مطرح کرد که مورد استقبال اعضای اجلاس قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده