تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۱۳۲۱۹

قیمت بلیت پرواز اربعین ۱۴۰۲ تعیین شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که قیمت بلیت پرواز‌های رفت و برگشت اربعین از تهران به فرودگاه‌های عراق، ۸ میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری سفر‌های اربعین که امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هوایی در سال ۱۴۰۰، ۳۸ هزار زائر و در سال ۱۴۰۱، ۲۵۷ هزار زائر را جابه جا کرد. برای امسال هم آماده کردن هواپیما و خدمات فرودگاهی شکل گرفته، هماهنگی‌ها با کشور عراق انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از بسیاری از فرودگاه‌های ایران به دو فرودگاه نجف و بغداد پرواز داریم که درجه هوای ۵۰ درجه دارند. در حال حاضر ۱۵۰ پرواز هفتگی الان به عراق داریم که به‌صورت پلکانی این پرواز‌ها را افزایش می‌دهیم.

محمدی‌بخش درباره قیمت بلیت پرواز اربعین نیز توضیح داد: گران‌ترین فرودگاه اطراف ما نجف و بغداد است، امسال هم امکاناتی اضافه شده؛ در نهایت با ظرفیت ناوگان و محاسبات انجام‌شده، با دستور وزیر راه و شهرسازی و رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی به قطعیت رسیدیم که بلیت رفت برگشت را از تهران به نجف و بغداد هشت میلیون تومان اعلام کنیم. از مشهد هم حدود ۱.۵ میلیون تومان به این مبلغ اضافه می‌شود.

جزئیات بیمه زائران اربعین

علی اکبر ترکاشوند، رئیس کمیته اربعین در نشست خبری، با اشاره به اینکه در سال قبل بیمه مرکزی در بحث بیمه زائران اربعین از انتخاب بیمه‌گذار تا سنجش عملکرد شرکت بیمه‌گر ورود کرد، گفت: ضریب خسارت در سال قبل بالغ بر ۱۸۰ درصد بود.

وی با بیان اینکه امسال تقاضا برای بسته‌های مختلف و بیمه تکمیلی وجود داشت، گفت: بر این اساس سه بسته بیمه‌ای پیشنهاد شد و مبلغ نهایی متقابل با نرخ حق دیه است. زائرینی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند میتوانند خدماتی دریافتی را مشاهده کنند.

رئیس کمیته اربعین ادامه داد: پوشش بیمه زائران اربعین سال قبل افراد را از ۵۰ کیلومتر قبل از مرز پوشش می‌داد که امسال به ۱۰۰ کیلومتر قبل از مرز رسیده است. همچنین امسال بیمه مواکب و مسئولیت ایجاد شده و بیمه شخص ثالث تخفیف خواهد داشت.

ترکاشوند بر این موضوع تاکید کرد که اگر زائران بیمه نداشته باشند برای ورود به بیمارستان‌های خصوصی عراق باید صد دلار به عنوان ورودی پرداخت کنند. در پایانه‌ها نیز امکان فروش بیمه وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با راهور عنوان کرد: در این جلسه موضوع اصلاح نقاط حادثه خیز و اسکان برای زائرین مورد بررسی قرار گرفت. همچنین صنعت بیمه وکالت زائرینی که با خودرو‌های عراقی در خاک عراق دچار حادثه می‌شوند را بر عهده می‌گیرد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده