تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۳۱۸۲۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
امام جمعه ورزقان:

شورای عالی امنیت ملی به مشکلات معدن طلای اندریان ورود کند

‌می‌متالز - امام جمعه ورزقان با انتقاد از تداوم غارت ثروت ملی طلا توسط سوداگران و حفاران غیرمجاز، خواستار ورود و اقدام جدی نهاد‌های نظارتی، به ویژه شورای عالی امنیت ملی به مشکلات این معدن شد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام علیرضا فضلی ظهر دوشنبه در جمع مردم ورزقان با اعلام این که امنیت جانی مردم منطقه به واسطه فعالیت حفاران غیرمجاز در معدن طلای اندریان به‌خطر افتاده است، افزود: مرگ دو تن از اهالی روستای ایری در نزاع دسته جمعی و طایفه‌ای اخیر، اتفاق تلخ و ناراحت کننده‌ای بود و این درحالی است که به خاطر فعالیت شبکه‌های حفاری غیر مجاز در منطقه طی سال‌های اخیر، تا امروز و بر اساس آمار ارائه شده از سوی دستگاه قضائی، بالغ بر ۳۰ نفر جان خود را در این راه از دست داده اند.

وی تصریح کرد: فعالیت حفاران غیر مجاز در معدن طلای اندریان، علاوه بر تهدید امنیت منطقه، زمینه ساز غارت ثروت عمومی شده و لازم است نهاد‌های نظارتی به ویژه شورای عالی امنیت ملی به این‌موضوع ورود جدی کنند.

فضلی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌ها و اقدامات قابل تقدیر نهاد‌ها و دستگاه‌های نظارتی و قضائی در گذشته، با این حال این اقدامات و برپایی صرف جلسات، کفایت نمی‌کند و باید فکری اساسی برای پایان بخشیدن به وضعیت موجود و غارت ثروت ملی از این منطقه اندیشیده شود.

امام جمعه ورزقان در عین حال خواستار ورود عملی و جدی شورای عالی امنیت ملی به پرونده معدن طلای اندریان شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده