تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۱۹۲۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تدابیر امنیتی و حفاظتی در معدن طلای اندریان تشدید می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تشدید نظارت‌های امنیتی و حفاظتی در معدن طلای اندریان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدجعفر عظمایی اظهار کرد: در نتیجه پیگیری‌های متعدد، انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت معدنکاری طلای اندریان و یک موسسه حفاظتی برای جلوگیری از تضییع منابع معدنی در محدوده اندریان و آستارکان انجام شد.

وی ادامه داد: با انعقاد قرارداد همکاری محدوده‌های مورد بهره برداری تحت کنترل این شرکت حفاظتی قرار می‌گیرد و از ورود حفاران غیرمجاز و سرقت سنگ‌های معدنی جلوگیری می‌شود.

عظمایی با اشاره به اهمیت ایجاد فضایی مناسب برای افزایش تولید و بهره برداری از معادن ادامه داد: این شرکت حفاظتی به مدت یک سال، محدوده‌های تحت بهره برداری اندریان و آستارکان را کنترل خواهد کرد.

آذربایجان شرقی با بیش از هشت میلیارد تن ذخیره معدنی جزو سه استان دارای ظرفیت بالا در این زمینه است.

معدن طلای «اندریان» در محدوده ۱۲۰ هکتاری منطقه کوهستانی و سخت گذر مشرف به روستا‌های اندریان، آستارگان، میوه رود، قینر، گونه گوره، حاجیلار، طرزم و گل آخور در محدوده جنگل‌های ارسباران دیزمار در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز ورزقان و ۳۵ کیلومتری از بخش خاروانا واقع شده است.

فعالیت‌های اکتشافی در محدوده این معدن از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت منطقه‌ای معادن آذربایجان آغاز شد و طی ماه‌های اخیر شرکت معدنی زرین داغ آسترگان با همکاری و سرمایه گذاری شرکت پروژه زمین شناسی معدنی از کشور گرجستان با هدف استخراج سالیانه ۱۴۰۰ هزار تن کانسنگ طلا و تولید طلا به روش هیپ لیچ در این معدن فعالیت می‌کردند.

ذخیره این معدن ۳۰ میلیون تن سنگ طلا با عیار نیم گرم در تن است و بنا به گفته بهره بردار خلع ید شده تاکنون ۳۵ میلیون دلار سرمایه گذاری با اشتغال ۶۰۰ نفری انجام شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده