تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۳۴۵۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفته جهانی سرمایه گذار، فرصتی برای آموزش های بیشتر و فرهنگ سازی عمیق تر

می متالز - هفته جهانی سرمایه گذاری(WIW) یک کمپین جهانی به همت سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار(آیسکو) است که طی آن، مسائل مختلفی مانند افزایش آگاهی نسبت به آموزش به سرمایه گذاران، حمایت از آنها و همچنین ابتکارات نهادهای ناظر در خصوص آموزش و فرهنگ سازی به سرمایه گذاران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
هفته جهانی سرمایه گذار، فرصتی برای آموزش های بیشتر و فرهنگ سازی عمیق تر

به گزارش می متالز، در اوایل ماه اکتبر، آیسکو و ۶ عضو دیگر این سازمان، فعالیت های آموزشی مانند راه اندازی مرکز خدمات و ارتباطات با سرمایه گذاران  افزایش تولید محتوا برای آگاهی بخشی و آموزش به سرمایه گذاران، برگزاری کنفرانس ها و ورکشاپ های آموزشی و ایجاد و هدایت کمپین های داخلی را در حوزه های فعالیت خود انجام می دهند.

هفته جهانی سرمایه گذاری یک موقعیت استثنایی برای اعضای آیسکو است تا با همکاری با یکدیگر در زمینه حمایت از سرمایه گذاران، آموزش به آنها و ایجاد موقعیت های مهم فرهنگ سازی در این زمینه در مقیاس ملی و بین المللی کوشا باشند.

بر این اساس، ایران نیز عضو عادی سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار یا همان آیسکو بوده که در همین راستا و به مناسبت این هفته جهانی اقدامات گسترده ای برای افزایش سواد مالی، گسترش سطح فرهنگ سرمایه گذاری بالاخص سرمایه گذاری در بازار سرمایه را ترتیب داده است.

از جمله این اقدامات می توان به برگزاری رویداد به صدا درآوردن زنگ سواد مالی به صورت نمادین،‌ گسترش آموزش های حوزه مفاهیم سواد مالی به صورت وبینار در سطح کشور و برگزاری پویش های مختلف گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در جای جای کشور عزیزمان اشاره کرد.

بورس ها در سراسر جهان در ابتدای هفته جهانی سرمایه گذاران، زنگ سواد مالی را به صدا در می آورند. سواد مالی بر تعهدی که بورس ها نسبت به رشد اقتصادی فراگیر و پایدار دارند ، تقویت برابری و اعتقاد آنها به قدرتی که بازار برای ارائه راه حل ها و رفع شکاف ها دارد، تاکید دارد.

به این ترتیب، روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه ( ۷ اکتبر) نیز به عنوان روز جهانی برنامه ریزی مالی معرفی شده است. این روز به منظور افزایش سواد و توانایی مالی مصرف کنندگان و ترویج چگونگی برنامه ریزی مالی برای کمک به مردم در برنامه ریزی مالی ایجاد شده است.

عناوین برگزیده