تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۳۲۵۰۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

پاییز سیاه در بازار آهن‌آلات

‌می‌متالز - تبلیغات جمعه سیاه و تخفیف‌های چند ده‌درصدی، فضای مجازی و ویترین فروشگاه‌های سطح شهر را به تصرف خود درآورده است، ولی در بازار آهن‌آلات کاهش شدید تقاضا یا به قول فعالان بازار رکود حاکم بر ساخت‌وسازها، به جای جمعه سیاه مولد پاییز سیاه بود.

به گزارش می‌متالز، تبلیغات جمعه سیاه و تخفیف‌های چند ده‌درصدی، فضای مجازی و ویترین فروشگاه‌های سطح شهر را به تصرف خود درآورده است، ولی در بازار آهن‌آلات کاهش شدید تقاضا یا به قول فعالان بازار رکود حاکم بر ساخت‌وسازها، به جای جمعه سیاه مولد پاییز سیاه بود. در بازار میلگرد متوسط قیمت‌ها در حال از دست دادن کانال کیلویی ۲۳ هزار تومان است و در هفته گذشته نیز گزارش‌های غیررسمی بسیاری از معامله میلگرد با قیمت کیلویی ۲۲ هزار تومان و پایین‌تر وجود داشت. تیرآهن به قیمت کیلویی ۲۴ هزار تومان رسید و پروفیل بخش عمده رشد قیمت فصل پاییز را پس گرفت.

میلگرد

جمعه سیاه یا پاییز سیاه؟ قیمت‌ها در بازار داخلی میلگرد با آغاز فصل پاییز ریزشی شد تا بازاریان هر هفته چند جمعه سیاه را تجربه کنند! متوسط قیمت هر کیلوگرم میلگرد ۱۰ از کیلویی ۲۵ هزار و ۴۳۰ تومان به ۲۴ هزار تومان رسید. متوسط قیمت میلگرد ۱۴ نیز از کانال ۲۴ هزار و ۶۸۰ تا ۲۳ هزار و ۱۴۰ تومان کاهش پیدا کرد و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد با وجود این کاهش قیمت شدید همچنان سطح تقاضا در بازار پایین است. برخی از بازاریان مدعی‌اند برای تامین نقدینگی مجبور به فروش میلگرد با قیمت کیلویی ۲۲ هزار تومان شده‌اند.

پاییز سیاه در بازار آهن‌آلات

متوسط قیمت میلگرد ۱۰ و ۱۴ در طول ۴۵ روز گذشته به ترتیب ۵.۴ و ۶.۲ درصد کاهش یافته است. فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند روند نزولی قیمت میلگرد تا پایان فصل سرما ادامه‌دار باشد.

تیرآهن

نخستین روز‌های فصل تابستان قیمت تیرآهن ۱۴ یک قدمی کیلویی ۳۰ هزار تومان قرار داشت، ولی امروز برای حفظ کانال ۲۴ هزار تومان دست‌و پا می‌زند. ۴۵ روز قبل متوسط قیمت هر کیلوگرم تیرآهن ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان بود و پنج‌شنبه گذشته به ۲۴ هزار و ۵۳۰ تومان رسید. در این مدت متوسط قیمت تیرآهن ۵.۶ درصد کاهش پیدا کرد.

پاییز سیاه در بازار آهن‌آلات

گفتگو با فعالان بازار نشان می‌دهد تقاضا برای تیرآهن کیلویی ۲۴ هزار تومانی در بازار داخلی نزدیک به صفر است.

پروفیل

قیمت‌ها در بازار پروفیل از اواسط مهرماه صعودی شد و اواسط فصل آبان سقف جدیدی ثبت کرد با این حال نیمه دوم آبان فصل خوبی برای بازار پروفیل نبود، زیرا تمام رشد قیمت خود در طول ۱ ماه را در کمتر از دو هفته از دست داد. برای مثال متوسط قیمت پروفیل با ضخامت ۲، نیمه مهرماه کیلویی ۳۷ هزار و ۴۳۰ تومان بود، تا اواسط آبان به کیلویی ۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان نیز رسید، ولی پنج‌شنبه گذشته به کانال قیمتی کیلویی ۳۷ هزار و ۳۵۰ تومان سقوط کرد.

پاییز سیاه در بازار آهن‌آلات

هفته‌گذشته قیمت‌ها در بازار پروفیل ریزش سنگینی را تجربه کردند. بازاریان نسبت به ادامه این روند نزولی نگران هستند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده